duminică, 13 decembrie 2015

Trei săptămâni de cameră Montessori

Trei săptămâni de cameră Montessori cu soare și evenimente frumoase! Trei săptămâni de zile petrecute în casă și clipe minunate măsurate în ieșirile din weekend.

Primul weekend frumos a fost când am făcut modificările în dormitorul mic, în așa fel încât să-l adaptez ideilor Mariei Montessori ca pentru a stimula un bebeluș.

Al doilea weekend frumos a fost pe 5 decembrie, când am fost la petrecerea aniversară a Prințesei Urbane și în care apoi am participat la primul meu eveniment caritabil. Am creat albume foto pentru amândouă evenimentele. Cel de la ziua Ioanei este aici, iar cel de la evenimentul caritabil, aici.

Apropo, încă mai strângem fonduri până pe 14 decembrie. Dacă vrei să donezi din puținul tău (și chiar nu ai nevoie de niciunul din produsele de aici), o poți face în oricare din cele două conturi ale mele, ING și Banca Transilvania :

- RO83 INGB 0000999902405211
- RO89 BTRL RONCRT0150902701
CATALINA CHINGARU
Cu mențiunea: copii cu handicap sever sector 4 (despre care am scris aici)

Acesta este cel de-al treilea weekend de cameră Montessori și nu am nici cea mai vagă idee unde o să ajungem. Cât o să continuăm (eu sper cât mai mult) și cât voi readapta camerele în așa fel încât să reflecte nevoile copiilor și să-i stimuleze.

După cele trei săptămâni, însă, am ajuns la următoarele concluzii:

- dacă nu poți să faci/ai lucrurile necesare stimulării copilului, nu dispera! Se găsesc mereu înlocuitori. Nu am reușit să-i fac caruselele/mobilele "Dansatorii" și nici pe cel cu culorile primare, din motive obiective. Dar i-am atârnat niște clești colorați de "crenguțele" pomului cu leduri (n-au rezistat nici măcar o zi, că i-a retezat cu foarfeca fratele mai mare... ); după niște minute a adormit-fără să plângă:


- aștept comanda la soț de inel de lemn, a zis că poate să-l facă, însă până îl aduce, copilul și-a găsit altceva să apuce :)


- am mai găsit o activitate care să-l preocupe încât să stea concentrat minute în șir: foșnetul pungii (și mai caut și un clopoțel mai mărișor, tot pentru satisfacția zgomotului produs ca urmare a acțiunii sale, pe care să-l atârn în apropierea ariei lui de apucare, tot de crengile copacului)


- IMPORTANT: bebelușul trebuie să fie asigurat de hrană și odihnă! În niciun caz nu-l lăsăm pe salteluța de activități dacă dă semne de disconfort!

- după activități de concentrare, bebelușul adoarme mai ușor;

- în ceea ce-l privește pe cel mare, nu reușesc să-mi dau seama unde greșesc de nu reușesc să-i stârnesc interesul pentru activitățile de pe raft; ori sunt sub ori peste aria lui de interes; ori sunt prea puține (și chiar sunt puține, mai trebuie să-i mai iau; doar ce am dat comandă)

- la vârsta lui, de 3 ani și 10 luni, am observat că-l interesează scrisul și cititul (în această ordine și deocamdată puțin ca timp, cât să scrie 4-5 cuvinte); ba chiar de curând m-a întrebat cum se scriu 2 cuvinte (tir-rom. și car-eng.!), jocuri educative și de dezvoltare a reflexelor pe tabletă (adunări și scăderi, învățarea unor cântece în limba engleză, puzzleuri, alfabetul englezesc, de colorare, de îmbrăcat un personaj, etc)

- aș putea să aduc la raft literele alfabetului în stil Montessori, adică litere în relief pe care să le simtă la atingere altfel, ori literele decupade din lemn, cu care să se joace el;

- am observat că dacă nu-l însoțesc în activități, și el pierde interesul;

- am reușit să-i readuc în atenție cărțile lui vechi, prin împachetarea lor în hârtie de Crăciun

Dacă știi și alte activități pentru bebeluș de 4 luni sau pentru copil de aproape 4 ani, te rog, spune-mi și mie.

Un comentariu:

lilian nikky spunea...

Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele din cauza ajutorului pe care mi-a oferit-o Dr.saguru, ajutându-mă să-mi recuperez ex-soțul cu vraja lui magică și de dragoste. Am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de teribil pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am întâlnit e-mailul Dr.saguru pe internet despre modul în care a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex și de a ajuta la stabilirea relației. și să facă oamenii să fie fericiți în relația lor. Mi-am explicat situația și i-am căutat ajutorul, dar spre cea mai mare surpriză, mi-a spus că mă va ajuta cu cazul meu și că acum sarbatoresc pentru că soțul meu sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea întotdeauna să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o celebrare mare. Voi continua să depun mărturie pe internet pentru că Dr. Saguru este cu adevărat un adevărat vrăjitor. DACĂ NU AȚI VĂ RUGĂM AJUTAȚI, DOCTOR SAGURU CONTACT ACUM prin e-mail: drsagurusolutions@gmail.com sau WhatsApp +2349037545183 El este singurul răspuns la problema dvs. și te face să te simți fericit în relația ta.
1 LOVE SPELL
2 CÂȘTIGĂȚI BACK EX
3 FRUCTE DE FEMEI
4 PROMOȚIE SPELL
5 SPELL DE PROTECȚIE
6 SPELL BUSINESS
7 SPELL GOOD JOB
8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE SPELL.