vineri, 14 decembrie 2012

Secretul numarul cinci

Draga mamica, sa continuam cu restul micilor secrete pe care le-am descoperit pas cu pas si pe care le-am pus pe hartie, pentru a te ajuta. Asadar, odihneste-te, odihneste-te si iar odihneste-te!

Stiu ca acest sfat este neglijat de foarte multe mamici, daca nu de toate. "Cum sa ma odihnesc, cand adoarme el abia astept sa pot sa-mi termin treburile prin casa!?!" spun foarte multe mamici. Din pacate, crudul adevar este ca daca nu ai ajutor, cad pe umerii tai toate. Si daca atunci cand se trezeste cel mic si nu te lasa, te descurci foarte greu.

Stiu.

Asa spuneam si eu in primele luni, desi pediatra noastra, la prima vizita (si cred unica) mi-a spus sa dorm si eu cand doarme el. Bineinteles ca nu puteam, dar asta din mai multe motive. Imi era teama ca n-o sa-l aud cand se trezeste. Sau ma stresa ca el adormea foarte repede si dormea in reprize de 30-45 minute, fix atat cat imi lua mie sa adorm!

DAR, odihna este foarte importanta! Cand s-a facut mai maricel si si-a facut un program zilnic, stiam cand doarme cel mai bine si cand eram foarte obosita, ma lungeam si eu langa el. Bineinteles ca nu in fiecare zi, dar era asa bine cand adormeam si eu o jumatate de ora sau chiar o ora intreaga! Eram alta persoana! Cu alt chef de viata!

Asadar, stabileste-ti prioritatile, si fa-ti loc pentru odihna, iar ce nu e urgent, amani. Iar treburile in casa mai pot fi facute si de ceilalti membri ai familiei. Ca de aia nu esti parinte singur! Iar daca esti singur, atunci aplici regula prioritatilor zilnice.

Niciun comentariu: